‘Ik moet leren om tempo te maken’

Studenten bespreken na iedere 6 weken school de ontwikkelpunten met hun loopbaanbegeleider. Isis Vlaminckx is blij met die gesprekken. ‘Je weet waaraan je moet werken.’

Isis had geen enkele ervaring met verspanen toen ze aan de opleiding op niveau 3 begon. ‘Ik kende ook niets van gereedschappen. Als je dan ziet waar ik nu sta. Ik pak alles zelf en ga aan de slag.’ Haar loopbaanbegeleider Michel complimenteerde haar met de groei. ‘Hij ziet dat ik wil en gemotiveerd ben’, zegt Isis. ‘Ik weet dat mijn tempo van werken omhoog moet. Maar dat komt wel, zei Michel. Belangrijk nu is dat ik het goed doe.’

Extra begeleiding

Positief van de loopbaangesprekken vindt Isis ook dat ze zelf verbeteringen kan aangeven of dingen waar ze tegenaan loopt. ‘De theorie vind ik af en toe echt veel. Ik doe al veel thuis, maar dan nog red ik het niet altijd. En tekeninglezen bijvoorbeeld vind ik lastig. Als het nodig is gaat Michel me daarin extra begeleiden. Een loopbaangesprek is dus zeker zinvol.’

Lees meer over de opleidingen van Techniek Academie Brabant!